Kompletno upustvo za primenu e-Fakture. Od toga kako da se prijavite za e-Fakture pa do toga kako da primate i šaljete e-Fakture.
- Gde mogu da pročitam zakon?
Link do teksta Zakona o elektronskom fakturisanju: https://www.efaktura.gov.rs/tekst/387/zakon-o-elektronskom-fakturisanju.php
- Šta su e-Fakture?
„Sistem elektronskih faktura” (SEF) je informatičko-tehnološko rešenje kojim upravlja centralni informacioni posrednik i preko koga se vrši slanje, prijem, evidentiranje, obrada i čuvanje elektronskih faktura.
- Ko je obavezan da izdaje e-Fakture?
Obavezu izdavanja elektronske fakture imaju:
1) subjekti privatnog sektora po osnovu međusobnih transakcija;
2) subjekt privatnog sektora po osnovu transakcije sa subjektom javnog sektora;
3) subjekt javnog sektora po osnovu transakcije sa subjektom privatnog sektora;
4) subjekti javnog sektora po osnovu međusobnih transakcija;
5) poreski punomoćnik stranog lica u Republici Srbiji, u smislu propisa kojima se uređuje porez na dodatu vrednost, po osnovu transakcija sa subjektima privatnog i javnog sektora.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, obaveza izdavanja elektronske fakture ne postoji za:
1) promet na malo i primljeni avans za promet na malo u skladu sa zakonom koji uređuje fiskalizaciju;
2) ugovornu obavezu usmerenu prema korisnicima sredstava iz međunarodnih okvirnih sporazuma;
3) nabavku, modernizaciju i remont naoružanja i vojne opreme, nabavku bezbednosno osetljive opreme, kao i sa njima povezanim nabavkama dobara i usluga. - Koji je zakonski rok za primenu e-Faktura?
Obaveza subjekta privatnog sektora da izda elektronsku fakturu subjektu javnog sektora, u skladu sa ovim zakonom, primenjuju se od 1. maja 2022. godine*.
Obaveza subjekta privatnog sektora da primi i čuva elektronsku fakturu izdatu od strane subjekta javnog sektora, kao i elektronske fakture izdate od strane subjekta privatnog sektora primenjuje se od 1. jula 2022. godine.
Odredbe ovog zakona koje se odnose na obavezu izdavanja i čuvanja elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora primenjuju se od 1. januara 2023. godine. - Kako da se prijavim na sistem elektronskih faktura?
Prvi korak je da obezbedite eID (elektronski indetitet) na portalu eUprave na adresi https://eid.gov.rs eID vam je potreban za pristup sistemu elektronskih faktura.
- Kako da obezbedim eID (elektronski identitet)?
Na internet adresi https://eid.gov.rs/sr-Latn-RS/pocetna, pristupite portalu za elektronsku indetifikaciju.